زندگی با تجارت الکترونیک

تبلیغ نامزدهای انتخابات در فضای مجازی به پست واگذار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در اقدامی نوآورانه و با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور، از سامانه یکپارچه تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رونمایی شد و اجرای آن بر عهده پست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور (بیتاک)، ارتباط میان مردم، حاکمیت، نامزدهای انتخاباتی و انتشار دهندگان محتوای تبلیغاتی را تسهیل کرده و تبلیغات در فضای مجازی را ساماندهی می کند. به گفته نجفی معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست، بیتاک در برگیرنده اطلاعات نامزدهای انتخاباتی بوده و هموطنان برای اطلاع از فهرست نامزدهای انتخاباتی و صفحات شخصی آنان  می توانند به این سایت مراجعه نمایند. همچنین انتشار دهندگان و اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدها نیز می توانند با مراجعه به سامانه بیتاک و استفاده از راهنمای مربوطه، از نحوه ثبت نام و فعالیت برای انتشار محتوی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی آگاهی یافته و اقدامات لازم برای این فعالیت را انجام دهند.

خبر بالا که در تارنمای اداره کل سرویس های پستی و لجستیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران درج شده است؛ ما را بر آن داشت تا نسبت به بازدید از سامانه فوق اقدام کنیم. متاسفانه جز نام و نام خانوادگی نامزدها هیچ گونه اطلاعات دیگری در سایت درج نشده است و با توجه به مدت باقیمانده تا انتخابات به نظر می رسد این رونمایی صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کاربرد مفیدی برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین دامنه این سامانه نیز به نام اداره پست جمهوری اسلامی ایران ثبت نشده و در اختیار یک شرکت خصوصی می باشد.

امیدواریم مقصود از این افتتاح، هر چه که هست؛ مانند سایر افتتاح های اخیر ریاست محترم جمهور جنبه تبلیغاتی نداشته نباشد؛ و واقعا برای خدمت رسانی صادقانه به مردم و آگاهی بخشی به ایشان باشد. شاپ کیپر، پیشاپیش مراتب تقدیر و تشکر خود از دولت فعلی را به جهت تحقق دولت الکترونیک اعلام می دارد و امیدوار است؛ دولت آینده، بیش از پیش در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی سازی فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارد. ان شاء الله…